O projektu Mjesec borbe protiv ovisnosti
Projekt se sastoji od različitih preventivnih aktivnosti koje će se provoditi u okviru Mjeseca borbe protiv ovisnosti (15. studeni – 15. prosinca 2021.) s učenicima 7. i 8. razreda osnovne škole. Svaki razredni odjel će imati različitu aktivnost te će se istraživati različitu vrstu ovisnosti. Sve aktivnosti se planiraju realizirati u okviru Sata razrednika, u suradnji s razrednicima 7. i 8. razreda, a projekt čini i sastavni dio Školskog preventivnog programa.
Projekt je osmišljen i pokrenut kako bi se pomoglo učenicima u boljem shvaćanju sebe i izazova s kojima se susreću. Radi se o učenicima koji ulaze ili su ušli u adolescenciju, razdoblje koje donosi brojne promjene – za same učenike, ali i za njihove bližnje. Mladi osjećaju značajnu potrebu za uklapanjem i učvršćivanjem vršnjačkih odnosa te širenjem socijalne mreže. U tom životnom razdoblju susreću se s različitim iskušenjima i pritiskom okoline. Iznimno je bitno poticati izražavanje kritičkog mišljenja učenika, razvijajući osnovne strategije samozaštite i prepoznavanja rizičnih situacija temeljem kvalitetnih informacija i svrsishodnih aktivnosti. Spomenuto će se nastojati realizirati u okviru projekta.
Planirano je održavanje 4 aktivnosti u 2 razredna odjela ( 7. i 8. razrednom odjelu).
1. aktivnost (7. razred, prvi tjedan Mjeseca borbe protiv ovisnosti): IZRADA PLAKATA na temu manje poznatih ovisnosti – ovisnosti o igrama na sreću, ovisnosti o hrani i ovisnosti o računalnim i mobilnim igrama. Poanta ove aktivnosti je učenicima predstaviti ovisnosti koje su novije i o kojima se potencijalno manje zna. Osim toga, na ovaj način učenici će naučiti analizirati i selektirati informacije. Učenike će se nekoliko dana ranije uputiti na literaturu i mrežne stranice putem kojih se mogu informirati te će im se pripremiti radni materijal. Učenici sami moraju odabrati informacije i timskim radom osmisliti svrhovit i informativan plakat na određenu temu.
2. aktivnost (7. razred, drugi tjedan Mjeseca borbe protiv ovisnosti): RADIONICA „KAKO REĆI NE?“ – IGRA ULOGA na temu različitih vrsta ovisnosti – učenici imaju slobodu odabrati određenu vrstu ovisnosti te osmisliti situaciju u kojoj nagovaraju drugu osobu na određeno ponašanje. Poanta ove aktivnosti je da drugi učenici ne znaju o kakvoj se situaciji radi kako bi što iskrenije reagirali na vršnjački pritisak. Ova igra sadrži elemente mašte, ali i već viđenih i doživljenih situacija učenika. Pruža učenicima priliku iskazati ono što bi u određenoj situaciji zapravo htjeli reći. Učenicima će se nekoliko dana ranije naglasiti što će se na radionici raditi te će ih se uputiti na literaturu i mrežne stranice putem kojih se mogu informirati. Osim što će učenici osmisliti vlastite situacije, voditelj radionice će ujedno osigurati scenarije o različitim vrstama ovisnosti kako bi se učenici upoznali i sa situacijama koje možda nisu koristili ili s kojima se nisu susretali.
3. aktivnost (8. razred, treći tjedan Mjeseca borbe protiv ovisnosti): SAVJETODAVNI RAZGOVOR sa stručnjacima na temu ovisnosti o duhanu, alkoholu ili drogama. Učenici će se, na temelju prethodnog proučavanja literature i odgovarajućih mrežnih stranica, staviti u ulogu određenog stručnjaka koji vodi savjetodavni razgovor s osobom koja je ovisna o određenoj supstanci. Tijekom savjetodavnog razgovora učenici će pažljivo birati pitanja, ali i odgovore koje postavljaju svojim sugovornicima. Poanta ove aktivnosti je potaknuti ovisnu osobu na sljedeći korak – odluka o prestanku zloupotrebljavanja sredstava ovisnosti (primjerice traženje pomoći, mijenjanje životnih navika, shvaćanje posljedica ovisnosti za sebe i druge ljude i sl.). Tijekom savjetodavnog razgovora vodit će se računa poduzima li stručnjak mjere opreza prilikom postavljanja pitanja i nuđenja odgovora, odnosno čini li ovisnu osobu nervoznom i zabrinutom ili joj uspijeva pružiti pomoć.
4. aktivnost (8. razred, četvrti tjedan Mjeseca borbe protiv ovisnosti): DEBATA na temu elektroničkih medija. Učenici će se podijeliti u dvije skupine te će braniti različite, odnosno suprotstavljene poglede na zadanu temu. Učenici će imati vremena pripremiti se temeljem ponuđene literature i mrežnih stranica. Na ovaj način učenici će istražiti i bolje razumjeti temu ovisnosti o elektroničkim medijima. Priprema za debatu zahtijevat će dublje zalaženje u temu i razvijeno kritičko mišljenje. Učenici će na taj način naučiti argumentirati vlastito mišljenje, ali i naučiti korisne informacije o ovisnostima.
SANDUČIĆ POVJERENJA
Mjesto na kojem možeš podijeliti svoje misli, osjećaje i želje.
Podijeli ih u obliku pisma (kod ureda pedagoginje)
ili putem elektroničke pošte (na adresu: os.vnazor.komletinci@gmail.com),
pri čemu se ne moraš bojati jer ćeš ostati anoniman o čemu će se pobrinuti
pedagoginja.
« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Škole.hr |
Za učitelje |
Za roditelje |
• Portal za škole |
• Hrvatska udruga za d... |
• ECDL tečajevi |
• Gradska knjižnica Vi... |
• ADHD |
• HAKOM |
Dnevni tisak |